مطالب خواندنی

مطالب خواندنی

مطالب خواندنی

مطالب خواندنی

عکس: ده بانوی اول امریکا

 
 
«میشل اوباما» همسر «باراک اوباما» از بیستم ژانویه - اول بهمن - مهمان کاخ سفید بود .
او ، نخستین بانوی اول امریکا است که تباری، افریقایی - امریکایی
دارد .
همسر چهل و چهارمین رییس جمهوری امریکا در سال 1964 میلادی – 44 سال
پیش – در شهر شیکاگوی امریکا دیده به جهان گشود ، در رشته جامعه شناسی در دانشگاه پرینستون تحصیل کرد و دکترای خود را در رشته حقوق از دانشگاه معروف هاروارد بدست آورد .

او گرچه در پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری نقش برجسته ای داشت ، اما گفته است که اولویت نخستش در کاخ سفید ، تربیت فرزندانش خواهد بود : مالیا، 10 ساله و ساشا ، 7 ساله ، هر دو دختر


بقیه عکسها در ادامه مطلب میباشد

«لورا بوش» که در آخرین روزهای بانوی اولی خویش است، در طول 8 سال زندگی در مهمترین اقامتگاه امریکا ، همان شیوه عادی بانوهای اول جمهوریخواه را در پیش گرفته بود .زن جرج بوش در سال 1946 در تگزاس متولد شد ، لیسانس علوم گرفت ، شغل معلمی را پیشه ساخت و بعد ، کتابدار شد . لورا در سال 1977 با بوش ازدواج کرد و چهار سال بعد، دخترهای دوقلویشان، باربارا و جنا تولد یافتند .
 
 «هیلاری کلینتون» ، کاریزماتیک ترین بانوی اول امریکا در دهه های اخیر بوده است. او در دوران ریاست جمهوری همسرش، بیل کلینتون در سالهای 1992 تا 2000 میلادی، بسیار فعال بود و اولین بانوی اول امریکا است که یک کرسی را در سنای کشورش بدست آورد. او همچنین اولین زن نامزد پست ریاست جمهوری امریکا بود و پس از شکست در برابر هم حزبی خود، باراک اوباما، گمان می رود به وزیر خارجه جدید این کشور تبدیل شود .
 
 
«باربارا بوش» همسر و مادر روسای جمهوری امریکا – جرج بوش پدر و جرج بوش پسر - در طول دوران اقامت در کاخ سفید ، یک نقش معمولی را ایفا کرد و بیش از همه به سازماندهی و مشارکت در امور خیریه مشغول بود .
 
 
 
 
«نانسی» ، هنرپیشه هالیوود بود که در 40 سالگی با رونالد ریگان، همسر هنرپیشه اش در سال 1952 ازدواج کرد. حاصل این پیوند، دو فرزند بود. نانسی، فعالیتش را در کاخ سفید بر امور اجتماعی همچون مبارزه با مواد مخدر متمرکز کرد و هنگامی که قصد داشت ظروف چینی کاخ سفید را عوض کرده و دو طبقه اقامتگاه ریاست جمهوری را بازسازی کند، جنجالی بزرگ به پا شد
 
 
«روزالین کارتر» در سال 1925 میلادی در ایالت جورجیای امریکا متولد شد و با شوهرش، جیمی کارتر بین سالهای 1977 و 1981 در کاخ سفید زندگی کرد. او در دوران زمامداری شوهرش، بارها به عنوان فرستاده رییس جمهوری امریکا به کشورهای امریکای لاتین سفر کرد
 
 
 
«بتی فورد» ، همسر جرالد فورد، اولین بانوی اول امریکا است که با سن بالا زندگی می کند . او در سال 1918 – 90 سال پیش - در شیکاگو متولد شد و در سال 1948 با جرالد فورد ازدواج کرد. آنها چهار فرزند داشتند. اندکی پس از ورودش به کاخ سفید اعلام شد که به سرطان سینه مبتلا شده است، اطلاعیه ای که در مشی اطلاع رسانی آن دوره ریاست جمهوری امریکا سابقه نداشت .
 
 
 
دومین حضور «پت نیکسون» در کاخ سفید به دلیل استعفای شوهرش در سال 1974 چندان طول نکشید.او پیش از آن از سال 1968 تا 1972 نیز مهمان کاخ سفید بود. پت و ریچارد نیکسون با درگیریهای انسانی بسیار در طول اقامتشان در واشنگتن روبرو بودند و او نخستین بانوی اول امریکا بود که از یک منطقه جنگی دیدار کرد .
 
 
«لادیبرد جانسون» ، همسر «لیندون بی.جانسون» بخاطر تلاشهایش به نفع محیط زیست در طول دوران اقامتش در کاخ سفید (1963 تا 1969) شهرت دارد. او صدها هزار دلار برای زیبایی و گل کاری واشنگتن هزینه کرد و برنامه ای برای کاشت درخت در حاشیه جاده ها به اجرا در اورد.
 
 
 
«ژاکلین کندی» فقط سه سال مقیم کاخ سفید بود اما محبوبترین چهره در میان بانوهای اول امریکا است .
او در دوران حضور در واشنگتن به چهره مد روز و امور اجتماعی تبدیل شد و هنوز هم وقتی صحبت مقایسه بانوهای اول ایالات متحده می شود ، با داشتن نمادی سمبلیک، از جایگاهی خاص در میان آنان برخوردار است. او به این دلیل،‌ دوره اش را در کاخ سفید کامل نکرد که همسرش ، «جان اف کندی» در یک حادثه مشکوک در نوامبر سال 1963 ترور شد  .
 
 
 
نظرات 4 + ارسال نظر
شهر عشق شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:55 ب.ظ http://lovecite.mihanblog.com

سلام

به سایت من سر بزنید اگر با تبادل لینک موافقید من را با نام (شهر عشق) لینک کنید و بگید با چه نامی لینکتان کنم

امیر یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:33 ب.ظ http://iraniclip.parsiblog.com

سلام خوبین؟
من ولاگ شما رو دیدم خیلی قشنگ بود
من وبلاگم رو تازه راه انداختم
هر چی بخوای توش پیدا می شه از شیر مرغ تا جون آدمی زاد
اگه افتحار میدی با هم تبادل لینک کنیم.ممنون می شم جواب بدی

کوفا پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:35 ب.ظ http://www.salvadordally.blogfa.com/

خیال می کردم الان با زنان هنرمند یا اندیشمند یا حداقل چهره های هنری امریکا مواجه می شوم نه زنان سیاستمدار؟//////

۳۰ نما یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:20 ق.ظ http://30nema.blogsky.com

سلام
بسیار مطلب جذابی داشتید.
در وبلاگ من هم مطلب جذابی با عنوان لباسهای بازیگران زن اسکار ۲۰۰۹ میلادی و نتایج مسابقه مد لباس اسکار۲۰۰۹ میلادی آورده شده که تصاویر جذاب ۱۲ هنرپیشه زن مشهور را می توانید مشاهده نمایید.
در صورت تمایل به تبادل لینک و همکاری بیشتر در آینده به ما اطلاع دهید .

وبلاگ ۳۰ نما با بازدید +۵۰۰ روزانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد